Wednesday 30 March 2011

Tak Balek Raye..Bolehkah AKu???

Coretan Gediks cikNinie pada Wednesday, March 30, 2011
Assalamualaikum..
.
.
.
AuCakK!
.
.
Tak balek raye??
beraya di uni??
Penang?? makan kari???
.
.
Macam best je bunyi nye kan??
Aku mesti boleh..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
BOLEH BLA!!!
.
.
.
Kepale lutot akuu!!!
Boleh kebende???
uwaaaaaaaa!!
sebenarnye aku tak bersedia langsung nak beraya jauh dari family aku!!
selepas 20 tahun aku dok berkepit dengan parents aku,
senang-senang je hampa nak jauhkan aku dengan family aku???
mestilah tak boleh!
.
.
adess..
aku bukan taknak berkhidmat untuk uni..
aku cume belum mendapat hidayah untuk beraya jauh dari parents aku..
.
.
Aku dah call Mak Cantek dan berbincang pasal benda ni..
.
.
Aku: "Mak,wany dah bagitahu pasal kene balek usm raye ketiga kan??"
Mak Cantek: "hahh..ye..kenape??"
Aku: "hurmm~ kemungkinan kalau wany lepas intebiu tu,kitorang terpakse raye kat sini" *nada sedih
Mak Cantek: "erm,,sukatilah kau"
Aku: "erkss! Makkk!! ayat Mak sepatutnya,Nak..janganlah..baleklah nakk..Mak takboleh beraye tanpe wany di sisi!!..hahh! tu sepatutnye dialog Makk..Uwaaa!!!" 
*terdengar suare Mak gelak..
Mak Cantek: "laaaa..abes Mak nak cakap ape?? sukati kau laa" *nada suara macam xredha je..
Aku: "adoii..wany tau Mak taknak camtu kan?? pliss..plisss..pliss cakap Mak xrestu..wany tak akan gi intebiu tu..ok???
Mak Cantek: *gelak lagi..
Aku: =_=" Makkkk!! 
Mak Cantek: "yela-yela..ekot kau la ye.."
Aku: "ok! wany anggap Mak xkasik la ye..huhuhuhu..ok Mak! wany akan turuti perintah Mak!!"
Mak Cantek: =_=" 
.
.
.
Ok! done!
.
.
Aku xjoin kalau kene raye kat sini! Titik!!
.
.
.
Actually,ape yang aku bicarakan ialah berkenaan pemilihan PPSL sidang 2011/12 bagi USM...
PPSL adalah Sekumpulan pelajar USM yang bertungkus lumus untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik setiap kali pelajar baru mendaftar dan berterusan sehingga selama-lamanya selaras dengan tema DULU,KINI DAN SELAMANYA.Mereka tidak pernah kenal erti penah,lelah,pahit maung.... Dulunya dikenali sebagai PPMS! *ok! copy & teh dari Page PPSL..huhu~
.
.
.
Dari aku melangkah ke usm ni,aku dah melihat senior-senior yang menjadi PPSL..
mereka membantu kami para junior dengan baik sekali..
Aku memang nak sangat jadi PPSL bile tibe waktunye..
Serius nak sangat..
namun,
sekarang hati aku berbelah bagi..


*haisyhh~
rase annoying pulak kepada diri aku sendiri..
bebel banyak-banyak ni macamlah kompom dapat lepas intebiu tu..
huhuhu..
kalau dapat,aku tengok dulu tarikhnye..
kalau ok,aku join..
tapi kalau melibatkan raya,
paham-paham..


Tapi,
kalau tak dapat,
Takpelah..
aku redha..
next sidang,aku try lagi!!
Jumpe lagi panel-panel sekalian!! :p

.
.

Ok!

Sekian!

^_^


p/s:: sesungguhnya aku bukan taknak berkorban,cuma aku belum bersedia..ini tahun pertama aku,dan aku sememangnya masih belum berjauhan dengan parents aku di hari yang mulia berkenaan..
Kalau korang rumah dekat tu laen cerita la derrr~ gua xboleh! gua tacing kang dengar lagu sudirman bile raye nanti..uwaaaaa!! T___T

family terchenta!!

0 org shomel komen post cikNinie:

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review