Thursday, 19 May 2011

Tak payah nak GAY 'sangat'lah kan..

Coretan Gediks cikNinie pada Thursday, May 19, 2011
Ape kate korang : 
1 org shomel komen post cikNinie
Assalamualaikum..
.
.
.
Menaip kembali selepas beberapa ketika aku tak menaip di sini..
Biasalah..bila dah balik rumah,Pesbuk pun aku jarang-jarang layan..
Entahlah. Mungkin sebab aku rasa aku tak berapa memerlukan Pesbuk apabila di rumah..
So,aku pun jarang-jaranglah dapat update Belog kesayangan aku ni..
.
.
Aku nak cerita pasal sesuatu ni..
Aku tiba-tiba rasa nak bercerita pasal ni sebab aku ternampak Pesbuk Mamat ni di wall Pesbuk member aku..
Yang menyebabkan aku beria-ia sangat menaip ni sebab NAMA Pesbuk dia penuh ISLAMIC tapi profile picture dia bapak sengal! gambar lelaki berpelukan dengan lelaki..

TAK PAYAH NAK GAY SANGATLAH KAN~

ok! mungkin ada gambar dia tak sedasyat gambar orang lain yang lebih terdedah..
tapi kalau KO nak letak gambar KO yang agaks tak senonoh tu,TAKPAYAH letak nama KO yang SEDAP dan ISLAMIC tu..sangat sangat tak sesuai weyh~

Aku nak sangat PrintScreen KO punya profile tu..yelah,sejak menjak dua menjak aku pandai memprint screen ni..kuikuikui..
Tapi..aku malas nak memalukan orang..
Aku tulis ni secara rawak la ye..Kalau ada yg terasa nasiblah..
Kalau nak saman aku pun,silakan ar..aku boleh upah Peguam Free! *Adek Aku,Dayah!
huhuhuhu...

Haisyhh~ sedih aku melihat golongan-golongan ni..
Berpasangan sesama jantina..tak kira la lelaki dengan lelaki mahupun perempuan dengan perempuan.
Tuhan dah jadikan kita cukup sempurna..
berpasangan antara lelaki dan perempuan..


DALAM amalan kontemporari, perkataan ‘gay’ biasanya menggambarkan orientasi seksual seseorang iaitu berkaitan emosi, romantik, seksual atau tarikan kecintaan kepada yang lain.
Terma homoseksual merujuk kepada kelakuan seksual atau tarikan antara manusia sama jenis.
Perkataan ‘gay’ dikatakan berasal daripada bahasa Perancis lama iaitu ‘gai’. Pada peringkat awal, ‘gay’ membawa beberapa pengertian seperti ‘rasa bebas tanpa kerungsingan’, ‘gembira’ atau ‘riang dan suka menunjuk-nunjuk.’
Hari ini, ‘gay’ lebih cenderung membawa maksud hubungan jenis sesama jantina, dipanggil juga homoseksual (liwat), tetapi biasanya ia merujuk kepada lelaki sesama lelaki.
Bukan sedikit mereka yang terbabit dengan aktiviti terbabit, malah di Barat, ia menjadi budaya yang semakin luas pengaruhnya.
Tidakkah ia suatu fenomena yang bertentangan dengan fitrah semula jadi manusia?
Bagaimana Islam melihat situasi ini?
Penceramah bebas, Mohd Rani Awang Besar, berkata hubungan seksual luar tabie seperti itu adalah haram dan tergolong dalam dosa besar.
“Di zaman kaum Nabi Luth di tengah padang pasir menjadi lautan kerana mereka suka pada lelaki.
“Walaupun ada perempuan, mereka tidak suka, hanya berminat pada lelaki iaitu sama jenis dengan mereka,” katanya.


Di negara ini, kewujudan kaum gay memang ditolak walaupun tiada perangkaan rasmi.
Laporan Harian Metro mengenai ‘gay jamban’ baru-baru ini menunjukkan homoseksual semakin menular di ibu kota terutama di kalangan belia, pelajar sekolah menengah dan institusi pengajian tinggi, malah pelancong asing.
Lebih teruk apabila mereka tanpa segan dan bersalah turut menjadikan tandas awam di pusat beli-belah sebagai lokasi memadu asmara, bercumbuan atau melakukan hubungan seksual dengan pasangan sejenis.
Tabiat suka kepada pasangan sejenis bermula pada zaman kaum Nabi Luth a.s, apabila mereka tidak cenderung kepada golongan wanita.
Kaumnya lari daripada fitrah. Hidup mereka menentang arus, mengikut nafsu serakah tanpa mempedulikan nilai agama dan kemasyarakatan.
Walaupun Nabi Luth menasihati mereka, ia tidak diterima sedikitpun, sehinggakan tetamu baginda sendiri mahu diusik. Disebabkan itu, mereka ditimpa musibah yang sungguh dahsyat, buminya tenggalam sehingga menjadi lautan.
Kisah ini diceritakan dalam al-Quran melalui beberapa surah, antaranya surah al-Akabuut, an-Naml dan al-Hijr.
 “Dan Nabi Luth juga tatkala ia berkata kepada kaumnya: Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji sedang kamu nampak kejinya?
“Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki, bukan perempuan kerana memuaskan nafsu syahwat kamu. Bahkan kamu kaum yang jahil.” (an-Naml:54-55)
“Nabi Luth berkata: Di sini ada anak-anak perempuanku, kalau kamu mahu melakukan. Demi umurmu, sesungguhnya mereka membuta-tuli dalam kemabukan maksiat mereka.
“Akhirnya mereka pun dibinasakan oleh letusan suara yang menggempakan bumi, ketika matahari terbit. Maka, Kami jadikan negeri kaum Lut itu tunggang-terbalik dan Kami hujani atasnya dengan batu dari tanah yang dibakar.” (al-Hijr: 71-74)
Nabi Muhammad bersabda, maksudnya: “Perkara yang paling aku takuti menimpa ke atasmu adalah perbuatan kaum Luth. Dilaknati mereka yang melakukan perbuatan seumpama kaum Luth.” (Hadis riwayat Ibn Majah, at-Tirmidzi dan al-Hakim)

Mohd Rani berkata, kisah membabitkan kaum Luth itu tidak boleh dipandang ringan, malah perlu diambil ingatan dan pengajaran semua pihak.

“Tetapi sekarang ini orang sudah lupa sejarah kerana kepuasan nafsu semata-mata. Nabi tidak mengaku umat bagi lelaki yang suka kepada lelaki,” katanya.
Beliau berkata, golongan gay tidak boleh dibiarkan, sebaliknya perlu diambil tindakan dengan pendidikan secukupnya.
“Kena tarbiyah dan bagi bimbingan supaya mereka tidak berterusan dalam perbuatan itu. Ajaran agama perlu diberikan secukupnya supaya mereka boleh kembali hidup dan bekerja seperti orang biasa.
“Jangan pula nanti kegiatan itu seperti satu kerjaya yang menjanjikan pulangan lumayan. Mereka perlu diajak dan dibimbing secara khusus,” katanya.
Beliau tidak mempertikaikan kewujudan lelaki lembut dan tidak mempersalahkan mereka kerana perwatakan sedemikian adalah ciptaan Tuhan juga, cuma yang perlu dipastikan ialah tidak terbabit dengan gejala homoseksual.
“Tuhan menjadikan begitu (lembut) tidak boleh menghina mereka. Tidak semua orang lembut melakukan aktiviti macam itu.
“Menjadi masalahnya ialah mereka diperalatkan golongan lelaki bertubuh kasar untuk melepaskan nafsu,” katanya.
Beliau mengajak golongan yang terbabit dengan homoseksual supaya kembali kepada fitrah kemanusiaan dan segera bertaubat kerana dengan taubat, dosa mereka mudah-mudahan diampunkan Allah.
Penolong Profesor Kulliyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Salam Muhammad Shukri, berkata secara fitrah setiap manusia ada rangsangan seksual dan secara normal manusia tertarik kepada jantina berlainan jenis.
“Bagi menjaganya, Islam menganjurkan ikatan perkahwinan. Apabila seorang wanita telah berkahwin, suami mempunyai hak dan tanggungjawab sepenuhnya ke atasnya,” katanya.
Menurutnya, gangguan seksual di luar fitrah adalah tidak normal dan manusia perlu berusaha untuk menjauhinya, malah mengikis perasaan sedemikian.
“Kecenderungan sedemikian adalah suatu penyakit. Ia berupa ketagihan atau kegilaan. Kegilaan dan ketagihan sedemikian hanya boleh dihilangkan apabila hukuman berat dijatuhkan ke atasnya selain manusia sendiri mengubahnya,” katanya.


Pengajarannya adalah sama untuk wanita yang berhubungan dengan wanita..



TAK PAYAH NAK LESBO SANGAT LA KAN~

Geli doh~ Aku ni ada rupa lesbo ke? Apsal la ramai sangat lesbo yang 'goda' aku?
=_="

Ya Allah..jauhkanlah aku dan keluargaku serta sahabatku daripada golongan-golongan(gay/lesbian) ini..
amin..

Akhir Zaman..Ni lah antara petanda kecil Kiamat..


ok!

Sekian!



p/s:: terpaksa habes di sini dulu..ada tetamu datang rumah! cauuu~!!

Sunday, 8 May 2011

SUPERWOMAN ku!

Coretan Gediks cikNinie pada Sunday, May 08, 2011
Ape kate korang : 
0 org shomel komen post cikNinie
Assalamualaikum..

Luahkan kata sayang,maaf,di depan Ibu tersayang adalah perkara yang agak sukar untuk aku..Mungkin mudah untuk orang lain,tapi untuk aku,entahlah..aku pun tak tahu kenapa berat untuk berkata,"Mak..Selamat Hari Ibu" , "Mak,Selamat Hari Lahir","Mak,maafkan wani." apabila berhadapan dengan Mak Cantek..Tapi kan,apa yang aku sedar bila aku dah jauh dari Mak Cantek dan Abah Kacak,aku lebih mudah untuk mengatakan sayang dan rindu kepada mereka..Mungkin sebab hanya bercakap melalui enfon 3310 aku dan takde 3G pon enfon tu,dengan maksud yang lebih mudah iaitu tidak berhadapan la,face to face..Tapi confirm,kalau cakap dengan Mak Cantek bab-bab sayang,rindu ni,confirm aku leleh baik punya...

Mak Cantek aku lah SUPERWOMAN ku!

Kenapa aku berkata sedemikian rupa? sebab Mak Cantek mampu untuk melakukan segala-galanya.. AKu kagum dengan segala kebolehan Mak Cantek aku..aku akui,aku begitu banyak kekurangan jika hendak dibandingkan dengan Mak Cantek aku..Sesungguhnya,Aku memang Tak Layak pun nak dibandingkan dengan Mak Cantek aku..

1) Mak melahirkan 5 orang anak
Mak Cantek telah melahirkan kami adik-beradik..seramai 5 orang..Bukan senang hendak melahirkan anak.. Siapa kata senang? Melahirkan anak merupakan sakit yang sampai tahap,nyawa dihujung tanduk.. Sebab tu kita sebagai anak..tolonglah jangan menderhaka kepada ibu bapa kita,terutamanya ibu kita..Sebab mereka pernah bertarung nyawa untuk memberi kita kehidupan! Tanpa mereka,siapalah kita..

2) Mak membesarkan kitorang 5 beradek
Wohoii..ingat senang ke nak membesarkan 5 orang budak yang gebus dan montel-montel sampai jadik BESAR macam ni? mencari rezeki..untuk memberi kami sesuap nasik..err~ macam tak cukup je..ok! tukar ayat..untuk memberi kami 3 hingga 4 pinggan nasik setiap seorang sekali makan..bukan senang weyh..aku membesar,duduk tinggal dengan Mak Abah aku selama 20 tahun tak pernah berpisah..Aku nampak penat lelah Mak Cantek mencari rezeki..dari kedai makan,membuka perusahaan makanan,ke hulur hilir berniaga..semuanya demi anak-anak nya..Aku dengar,aku lihat,aku nampak setiap keringat yang jatuh dari wajah indah Mak Cantek aku..Mak,mesti mak penat kan?? :'(

3) Mak pandai memasak
Siyes! Mak Cantek aku masak sedap..Mak Cantek & Abah Kacak aku pernah bukak restoran..tapi restoran tak ada tanda nama..huhu..selalu orang tanya aku,restoran mak abah namanya apa? dan jawapan aku ialah,RESTORAN TAKDE NAMA..huhuhu..even restoran kami simple-simple je tapi akibat penangan masakan Mak Cantek aku,alhamdulillah..hari-hari kedai kami tak pernah kosong dan sentiasa dihadiri peminat-peminat setia..hehehe..Teringat pesanan Mak Cantek & Abah Kacak ketika tu,"Pelanggan itu BOS..serve mereka sebaik mungkin,berikan mereka makanan yang halal dan sihat..berniaga bukan atas dasar untung je..anggap ianya sebagai ibadah..Orang nak makan,kita juallah makanan.." ^_^

4) Mak TAK TAKUT binatang berbahaya!
Mak Cantek aku pernah tangkap ular yang panjang dan besar di rumah nenek aku..Perghhh! siyes..Orang lain sangat cuak tapi Mak Cantek aku gagahkan dirinya untuk menangkap dan membunuh ular berkenaan...Tangkap tikus..tangkap segala-gala la..huhuhu..Aku tak pernah nampak Mak Cantek takut dengan binatang berbahaya ni..Tapi aku yakin,perasaan takut tu mesti ade walaupun sedikit..Tapi,demi keselamatan orang-orang sekelilingnya,Mak Cantek memberanikan dirinya...Mak Cantek memang HOT!

5) Mak pandai Menjahit..
Mak pandai menjahit..cuma sekarang mesin jahit pun dah pencen,so Mak Cantek pun dah lama tak menjahit..lagipun,Mak Cantek lebih prefer untuk hantar kedai je sekarang ni kalau nak jahit apa-apa.. Seingat aku,Mak Cantek boleh jahit langsir...dulu-dulu langsir rumah kitorang made by Mak Cantek tauu..Lawa der~  Segala koyak Mak Cantek jahit,mulut bising memekak-mekak pun Mak Cantek boleh jahitkan..hehehe

6) Mak pandai bermain dengan wayar..
bermain wayar tu maksudnya,Mak Cantek aku pandai jugak betulkan wayar-wayar elektrik yang agak-agak lussss tau..setakat wayar TV,astro tu memang Mak Cantek aku dah khatam dah..aku pulak yang terpinga-pinga tengok Mak Cantek dok bermain dengan wayar,pluck and so on la..

7) Mak aku Mementingkan Kecantikan dan Kesihatan
Hah..Mak Cantek aku..walaupun sudah agak berumur sedikit,Mak Cantek masih anggun kan?? Ini kerana Mak Cantek mementingkan penjagaan muka,dalaman dan luaran..Mak Cantek tak kisah berhabis untuk kecantikan dan kesihatan ni..Walaupun berhabis untuk anak-anak..

8) Mak pandai Berniaga
Alhamdulillah..perniagaan keluarga kitorang berjalan lancar sehingga kini..Ini juga adalah hasil titik peluh Mak Cantek aku..Mak Cantek pandai meniaga dan sering menerap minat meniaga ke dalam diri kami adik beradik..Mak Cantek pandai mencari peluang perniagaan..AKu selalu ingat pesan Mak Cantek,"Ingat,kita berniaga,bukan meminta sedekah..Jadi,takpayah malu"..Mak aku pesan ni ketika kami menjual kerepek di Putrajaya di tepi jalan..jual kepada pelancong..masuk ke dalam bas,jual..Jujur,kami memang malu tahap gaban ketika tu..budak-budak lagi,nak kene jual macam ni pulak..tapi bila Mak Cantek pesan sebegini,aku jadi yakin dan dapat menjual dengan slumbernya..
Sempena HARI IBU ni,Wani ucapkan Selamat Hari Ibu kepada Puan AZAMAH ALI kerana telah menjadi MAK YANG TERBAIK iaitu SUPERWOMAN kepada kami..

9) Mak tak marah,tapi pujuk
Aku paling teringat Mak Cantek belikan aku basikal sebab nak pujuk aku..Tapi,aku sendiri lupa lah kenapa aku merajuk ketika tu..huhu..yang aku ingat,aku merajuk dengan Mak Cantek aku atas sebab yang memang aku rasa macam tacing sikit ar...jadi,aku stay di rumah Nenek Anggun aku je..Aku balik rumah pun untuk mandi je..(rumah nenek Anggun Aku sebelah rumah Aku).
Aku tak bercakap dengan Mak Cantek pun,bila Mak tanya sepatah Aku pun jawab sepatah..pastu Bla.. Ya Allah..aku rasa berdosa sangat ketika tu..Mak Cantek macam perasan aku merajuk,Mak Cantek cuba untuk bertanya banyak soalan dengan aku..tapi aku masih macam tu..sengal la aku..padehal umur aku dah 19 tahun..lepas STPM..haisyhh..Korang nak tahu Mak Cantek aku buat apa? Sedang syok-syok aku lepak kat rumah Nenek Anggun aku tengok TV,tiba-tiba Adik aku panggil aku..Aku pun pergi la keluar rumah..Tengok-tengok Mak Cantek belikan aku basikal!! Untuk adil,Mak belikan 3 basikal sekaligus.. Untuk adek-adek aku jugak.. Aku punyalah gembira tahap cipan terus lari dapatkan basikal aku! Aku nampak Mak Cantek senyum..dalam hati aku menjerit-jerit,"terime kaseh Mak! terime kaseh Mak! Wany sayang Mak! Maafkan wany Mak!" aku tahu macam mana nak cakap dengan Mak Cantek aku..Aku bukan merajuk sangat pun,aku cuma ermmm~ entahlah..aku tak tahu nak cakap macam mana..Tapi,
Sebelum aku merajuk,aku memang dah lama cakap yang aku teringin nak ada basikal..konon-konon nak exercise..tapi macam tu je la..so,aku tak sangka Mak Cantek ingat pasal tu dan belikan untuk aku...
Terus aku hilang merajuk lepas tu..huhuhu..Nak tahu tak? Sehari selepas aku naik basikal keliling kampung aku ada mengadu dekat Mak Cantek yang punggung aku sakit naik basikal tu..Keesokan harinya,ada bantal kecik kat tempat duduk basikal tu..siyes memang selesa ar dan tak sakit punggung lagi.. 
Mak..Terima Kaseh Mak.. :'(

Actually banyak lagi..tapi aku dah sakit kepala akibat menyedut hingus ni..
huhuhu..lelehan hingus yang masinnnn~ lalalalalaaa~

Di Pesbuk,kami adek beradek telah menukar profile Picture kitorang dengan gambar mak Cantek kami!


Ni pulak di wall Mak Cantek aku..Setiap ucapan kami ada di sini.. Abang aku,Fareasy..
Kakak aku,Faryha..Adek aku,Hidayah..dan Aku,Shazwany..
Tapi..
Mane adek bongsu aku???



Ni diaaa!! ucapan dia paling awal..so,terpisah di bawah sikit..
Paling awal dan paling pendek ke Nuar oi?? haha..its ok..yang penting isinya tu.. ^_^

.
.
.
.
.
tetiba pada jam 4.17 am..adek aku,Dayah keluarkan Status yang agak membuat aku tacing malam ni..
Aku jauh weyh..6 jam perjalanan kereta atau 50minit perjalanan flight Penang-LCCT tambah dengan 50 minit perjalanan LCCT-Rumah Aku adalah jarak masa yang memisahkan aku dengan mereka..Aku agaks lemah ar bab-bab macam ni..mengundang titisan air mata dan hingus untuk turun ke bumi..
:'( siyes rindu Mak Cantek & Abah Kacak aku..
Tak segan aku cakap,aku rindu siblings aku jugak..Walaupun diorang suka gelakkan aku kalau aku nangis,tapi takpela..Aku sayang diorang jugak..


Fuhhh..berbaldi-baldi air mata aku kalau terus menulis pasal ni..Aku rindu sangat Mak Cantek aku.. Dah tak boleh tidur dah ni..

Warkah untuk Mak Cantek..

Mak..
Maafkan wany Mak..
Untuk segala dosa dan kesalahan wany..

Terima kasih Mak..
Terima Kasih untuk segala yang Mak telah berikan kepada Wany..

Wany rindu dan sayang Mak sangat-sangat..
Wany sentiasa mengingati,mendoakan untuk Mak di sini..
Semoga Allah memberkatimu wahai bondaku..
Wany nak peluk cium Mak...
sayang mak sangat-sangat! mak sayang wany kan?
cintaku 100%..

Selamat Hari Ibu Puan Azamah ALi..


i love u so much mummy!


ok! Sekian!



mood: jiwa terusik!




Wednesday, 4 May 2011

Jom tonton SERU! serammm!!!

Coretan Gediks cikNinie pada Wednesday, May 04, 2011
Ape kate korang : 
3 org shomel komen post cikNinie
Assalamualaikum..
.
.
Hye korang! Buat apa cuti hujung minggu ni..Jom la tengok wayang..Aku nak kongsi sedikit movie yang aku baru layan hari ni..Aku dengan kawan-kawan aku tonton movie SERU..Aku galakkan korang tengok cerita ni sebab syok der!! 

takpelah..biar aku cerita lebih lanjut,(sinopsis) untuk menarik korang ke panggung wayang terdekat! kuikuikui..



Cerita ini mengisahkan tentang sebuah produksi yang sedang membuat pengambaran. Semasa pengambaran berlangsung ,terjadi pelbagai kejadian aneh dan histeria sehingga berlakunya pembunuhan. Bermula dengan penolong pengarah (Sari) yang diserang histeria semasa pengambaran sedang berlangsung, diikuti dengan jurumekap,(Julia) yang menjerit lalu rebah apabila bekalan elektrik terputus. Julia bangun dan terus menuju ke hutan dan menghilangkan diri tanpa sedar.

Juru kamera Syam dan Tony diarahkan ke hutan untuk mencari Julia. Pengarah (Sam) telah menghentikan pengambaran dan mengarahkan krew-krew pulang ke tempat berkumpul mereka untuk mengelakkan situasi menjadi lebih buruk. Penerbit(Lina) telah mengarahkan untuk Sari dihantar ke hospital. Selepas Sari dibawa pergi, satu demi satu pembunuhan telah berlaku yang menyebabkan keadaan tidak terkawal..Semua siri pembunuhan ini telah disebabkan oleh ................................................................................. . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.

TENGOK LAH SENDIRI~!!!
.
.
huahuahua!!

Pelakonnya ramai yang tak kenal tapi ada jugak yang korang kenal..Antaranya,Shanaz,Nisha Dil,dan lain-lain..sebab aku pun tak kenal..hauhuahuahua..ade Awal Ashari,Nora Danish dan Piere Andre jugak!


Tapi serius,cerita ni memang agak memeningkan sebab kamera dia banyak bergerak tapi nampak REAL der!! Kita rasa macam kita yang nampak hantu tu depan mata..siott je der! 
Kamera dia banyak bergerak sebab Konon-kononnya kamera tu sentiasa dihidupkan dan dirakam oleh mereka..

Syok ar..puas hati sebab agak menakutkan dan bengang sebab ada bunuh-bunuh kan.
Ala-ala psiko jugak la..Cuma endingnya aku tak puas hati sikit sebab aku harapkan endingnya lain sikit..

Ok!
Mungkin ada ramai yang dah tengok filem ni..jangan gelakkan aku sebab aku baru tengok ok!
Kepada yang belum tengok,ayuh tengok filem ni..
Sokonglah filem tempatan! ^_^


Sekian!


p/s: meremang jugak bulu hidung aku tadi..adesss =_="


 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review