Tuesday, 15 March 2011

Aku Menjadi 'Cikgu'

Coretan Gediks cikNinie pada Tuesday, March 15, 2011
Ape kate korang : 
AuCakK!
 Okeh laa..mungkin ade yg tak tahu lagi bahawasanya aku adelah bakal cikgu..
InsyaAllah..doakan aku ye.. ^_^
*macam la orang kisah kau ni bakal ape ninie oiii~ =_="
Takpelaa..ade aku keS??? yang penting aku yang story mory jugak! hehe..
Untuk kursus PPK 221(kursus Pendidikan Khas),kami dikehendaki untuk mencari seorang pelajar yang bermasalah membaca/menulis bagi laporan kami..
bla~ bla~ bla~ bla~ 

.
.

.
fesyuhhhh~ *bunyik flight
dari Penang ke Selangor..
YahoO!! balek rumah..
Member baik aku,Ding pon ikut balek jugak..
Ok~ dia pon ade belog,boleh la usha.. *ade gambow aku! hahaha!

Okeh..dipendekkan cerita,aku dan Ding pon pergi ke sekolah..

Jumaat,4 Mac 2011..
Kitorang pergi ke sekolah dengan muke macho dan kacaknye..
iyelah,manelah tau ade cikgu-cikgu praktikal terlekat..kui3~
No la! Juz kidding..niat ikhlas ni..
*muke yakin..
Nak dijadikan cerita,kami perlu ke sekolah pada hari Isnin untuk pertemuan lanjut bersama pelajar yang terlibat..
Cehh~ naseb baek flight balik Penang Isnin petang..
Kitorang pon rasa macam sia-sia pula nak balik rumah..
Kitorang pon tolong cikgu-cikgu membungkus roti dan air kotak untuk setiap kelas..
Untuk ape?? aku pun tak pasti..aku main tolong je..
Macam sedap je kan roti tu,dgn niat boleh dapat sebungkus dua..hihihi..
.
.
.
Selesai pon kerja..
Aku ngan Ding round-round Sekolah Kebangsaan Kanchong Darat tu..
*hei! ni skola rendah aku ni..bapak rinduu!! banyak dah berubah..
okeh~
teruskan cerita..
Sedang aku & Ding syok-syok berjalan,kitorang ternampak kelas yang sedang bising tanpa guru..
Jeng~ jeng~ jeng~
Agak-agak korang,Ape yg kitorang buat??
Kui3~
.
.
.
Aku & Ding menyamar jadik Cikgu baru!!!
Huahuahuahua! *gelak setan~
Dengan slumber kodoknye kitorang pun masuk la kelas tu..
Oleh kerana subjek kelas ketika itu ialah Muzik,ape lagi..Segala lagu yang kitorang belajar dalam kelas keluar dan diajar kpd diorang..syOk der! 
Yang tak tahan tu,budak-budak darjah 2 ni siap mintak nyanyi lagu Saleem laa,Maher Zain laa..
Perghhh! dasyat ar diorang ni..Aku punyelah ajar lagu Twinkle-twinkle,Papaku Pulang je..
*serta lagu-lagu lain
.
.
Tetapi,Berbaloi-baloi...
Murid-murid tu sangat gembira dan kitorang pon hepi tahap cipan..
Setiap perjalanan dalam sekolah tu,kitorang asyik ditegur oleh murid-murid..
"Assalamualaikum,Cikgu"
Perghh!!
Ayat tu sangat bermakna untuk aku sebab itu memang Cita-cita aku..
T___T
*Hatiku menangis kegembiraan!!
Malam tu aku tidur senyum jugak laa..
Rindu murid-murid aku..
*cehhh~ yakin je kau ninie oiii.. :p

Aku selitkan sikit ar gambar-gambar sekolah aku ni..
.
.


Sekian!


1 org shomel komen post cikNinie:

dilla gengky umar said...

poyo!!!x pasal2 cite tesebar dgn cepatnye yg kau jd cegu kat skola,,,pd hal....tettttt...
hahaha ngoks!

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review