Friday 25 March 2011

Aku BODOH!!

Coretan Gediks cikNinie pada Friday, March 25, 2011
Dulu..ayat ni lah yang selalu keluar dari mulut aku..
Aku selalu pikir yang aku ni bodoh..
yela..result PMR ngan SPM aku bapak teruk kot..
kalau korang tau,mesti heart attack punye ar..
Aku kecewa jugak..rase macam nak kawen terus..
taknak sambung belajar..tapi,takde siape yang masuk minang..
leceh betul ar..*muke kuciwa
.
.
Serius doh..aku memang ar tak rajin,malas,xbuat homework,tido dalam kelas,selalu datang lambat ke sekolah,selalu tak pakai lencana sekolah,suke bergadoh dengan kawan laki-laki..
Hurm..betul..tme sekolah dulu,lebih-lebih lagi time form4 dan form5,aku asyik bergaduh je ngan budak lelaki,tapi bukanlah semua..tapi gaduh mulut ar..kalau gaduh tangan,kompom aku menang..ekekeke..
.
.
Sampai satu tahap,aku terfikir..kenape ye?? Kenape dorang benci aku??
kenape aku boleh berperasaan macam tu??
Sebab aku gemuk ke??
sebab aku bodoh ke??
Iye..tak dinafikan..kalau kelas tu ade 36 orang,akulah yang merangkul nombor ke-36 setiap kali ujian..
Aku ni budak kecoh,suke buat bising dalam kelas,kawan-kawan kelas aku budak-budak baik,
memang layak pun aku kena macam tu..
aku tak layak kot masuk kelas tu..
Haisyhh..napelah aku berlagak sangat nak ambik subjek sains kan???
^__^



.
.
Kawan-kawan aku semua baik-baik..
aku ni je yang tak baik..
kadang-kadang bile teringat zaman tu,aku rase sedih..
Entahlah..sepatutnya ianya menjadi zaman yang menggembirakan,namun Tak bagi aku..
Hurmm~
Sakit lah bile teringat balek..
Sampai satu tahap,aku ade perasaan yang cikgu pun tak pedulikan aku..
iyela,dah diajar berape kali pun lembap gile!
Aku akui..aku memang slow..lembap..


.
.
Kadang-kadang aku rase tersisih dalam kelas tu..
Aku takde semangat nak datang sekolah..
takde semangat nak belajar..
Mungkin sebab kelas pun ramai kan,siapalah aku ni..
Aku terdetik jugak..bile aku bising,dorang laju je tegur aku,jeling aku..
bile dorang bising,takpe pulak..
Sedih ar bile terkenang kembali waktu-waktu itu..
aku tau dorang semua xsayang aku! benci aku!
T__T


.
.
Bile result SPM keluar pulak,
Aku memang takde perasaan..
sebab aku memang dah jangka dengan result macam tu..
result Sampah! padanlah dengan muke aku..
tapi aku tak kesah pun..sebab memang aku tak study..
.
.
Aku tak sedih dengan result aku..
Tapi aku sedih bile ade ahli keluarga aku menjatuhkan aku..
Fine! result aku dah hancur! takpayah ar kate aku Bodoh!
sukati aku la result aku mcm ni! Aku boleh hidup ar!!
Dem! aku memang berkawan dengan airmata je ketika tu..
Sakit dohhh! Siyes saket!
Mesti malu dapat adek macam aku kan???
Hurmmm~
Cubelah bagi semangat sikit..
tipulah kalau aku kate aku tak sedih langsung dengan result aku tu..
Aku study..aku cume tak tahu ape yang aku study..
Sedih dohh!!



..
Ketika ni,Abah Kacak memberikan semangat dia kepada aku..
Mak Cantek mula-mula agak kecewa dengan aku,tapi bile dia dah perasan dengan kesuraman aku,
Mak Cantek pun bagi semangat kepada aku..Mereka penguat semangat aku!!
Alhamdulillah..makcik-makcik rapat aku turut memberi semangat kepada aku..
Tak lupe kat sahabat-sahabat baik aku..
Jajot..Along..Eca..Ainurra..Emon..Combi..Lela..Faradila..dan lain-lain jugak penguat aku..
.
.
AKu BOdoh!!

.
.
.
.
.
.
.
.
Aku Bodoh sebab Aku Pikir orang sekeliling aku benci aku!!
Aku Bodoh sebab Pikir yang bukan-bukan pasal kwn2 dengan family aku..
..
.
.
Setiap perkara yang berlaku ade hikmahnye..
mungkin aku terasa teruk,tapi dengan adenya hal-hal sedemikian,
telah menguatkan semangat lebih tinggi untuk melangkah ke mernara gading bersama-sama kwn-kwn yang lain..
Aku pun sedar,setiap benda org tak suke tu adelah daripada keburukan kite sendiri..
aku yang salah..aku yang selalu buat onar..memanglah orang bengang kat aku..
Takpelah..aku paham sekarang..
Disebabkan itu semua,aku pun telah bertekad!
Aku nak tunjukkan..
.
.
Walaupun,
Aku Gemuk..
Aku Tak Pandai..
tapi..
Yang Penting,
Aku Dah Buktikan Yang Aku Tak Bodoh..!!
^__^



Ok!

Sekian!

p/s:: tetibe tersensitip lebih pulak..maaf ar jike ade yg terase..

1 org shomel komen post cikNinie:

dilla gengky umar said...

sdey la VONGOKSSSSSSSSS!!!!siyes sdey...kalah industannn....isk3!

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review