Thursday 31 March 2011

Biar Gendut,Asal Bergaye..wahh! geli mak nokkk!!!

Coretan Gediks cikNinie pada Thursday, March 31, 2011
Assalamualaikum..
.
.
AuCakK..
.
Tajuk macam geli geleman ketiak aku kan..
takde la..tajuk mesti kene poyo..
baru ade yang nak bace..kui3~
.
.
Iyelah..
Kadang-kadang aku panas jugak..
Kalau gendut,tak boleh nak melaram lebih ke??

AiyakK..!!
Mane boleh macam tu..

walau macam mane pun fizikal kita,kita boleh je nak bergaya walau dimana kita berada..
yang penting,gaya tu kene la sesuai dengan situasi.
Janganlah korang pakai baju warna warni,berbunge,berkelip-kelip waktu tahlil..
kan tak sesuai tu..
.
.
Aku ni kadang-kang sempoi je..
Tapi,bile tibe waktu gila,aku suke sangat melaram sebenarnye..kui3~
Aku suke perhiasan..
baju-baju cantek..
Agaknya ada hikmah jugak aku ni gemuk,gendut..
Jimat duet Mak Cantek aku..
takdelah aku shopping sakan sangat kan?? huhuhu..
Tapi,
baju plus size utk aku ni pon dah same harga dengan 2 baju saiz biase..
aiyakkk! =_="
.
.
okeh!
Bagi korang-korang yang berbadan besar,janganlah segan silu sangat dalam memperagakan baju..
yakin..jangan terlalu merendah diri..
Memang,kite janganlah memilih pakaian yang seksi..
Adesss..
Jang silap paham ye..

Aku suruh berani berfesyen,tapi bukan berani mendedahkan aurat tauu!!
.

.
Actually aku ni bukanlah berani sangat..
ada jugak baju yang aku tak yakin..
bagi aku,its ok..
Sekurang-kurangnya aku buat-buat berani..huhu
Selagi kita selesa pakai baju tu,takpelah..
Alaa,sekali sekale jangok*melaram bak kate ore kelate deh..huhuuhu
.
.
Pakaian,
Janganlah terlalu ketat..
Yelaa..kite ni berbadan gebu dan mantap..
Macam tak berape manis jike nampak otot-otot..huhuhu..
Warna pulak,
pakailah warna yang boleh buat korang hepi!
hehehehe..
Aku suke warna oren & PINK..
so,aku beranikan diri aku pakai pakaian mix warne oren & pink..
huhuhu~

Tudung,
Hah! janganlah takut untuk memakai selendang..
cume jangan pilih selendang yang tebal dan besar sangat..
kite ni gendut,peluh mengalir-ngalir kang..
lagipun,selendang yang tebal akan membuat kita bertambah besar!!
Awww! takutnyeeeee~
kalau pakai tudung bawal,
jangalah lipat tudung tu bulat-bulat..
bertambah bulat muke kite nanti..
biar badan gendut,muke nampak kecik sikit,ok ape..kui3~

Kasut,
Heels?? jangan la yang berinci-inci tuuu..
saket kaki dokkkk!!
pakai la wages ke..
adesss..betul ke aku eja ni??
taram la labuuu~ huhuhuhu..
pakai kasut tinggi yang rata..so,kita boleh nmpk lebih ramping dan tinggi..
yang penting,Tak saket kaki!
siap bole maen polis entry lagi tu tau..huhuhu

Pilihan warna,
Tak kesah..
aku tau,mesti ramai yang pilih hitam kan?

boleh nampak kecik sikit kan??
actually tak perlu hitam..

warna merah gelap ke,hijap gelap ke..
boleh je nampak kita kurus..
tapi,tak kan asyik nak bergelap je kot...
pilihla warne yang comel-comel sikit..
warna-warna mude,kiut-kiut..
serlahkan lah kekiutan kite tu ye..ekekekeke
*perasan cam ayam la aku..hahaha





aku tunjukkan gambar ni kat korang..
bukti yang wanita gebu juga boleh berfesyen..
jangan risau k!
^_^


hah! dekat SINI korang boleh gak usha baju-baju plus size!! 
Nice weyhh~!!
Tapi aku selalu shopping kat Scarlet Plus Size..huhuhu..
btw,banyak lagi la tempat yang jual pakaian Plus size ni,tapi aku lupe..
nanti-nanti aku usha lagi k..
Aku sebenarnye nak siapkan esaimen lagi ni..


ok!


sekian!


p/s:: Kepada insan yang berbadan besar,jangan bimbang..Kecantikan sebenar bukanlah hanya fizikal semata-mata..namun,kecantikan dalaman itu yang paling penting..Allah tidak memandang kecantikan luaran semata-mata,namun hati yang baik serta amal ibadatnya menjadi pengukurnya.

4 org shomel komen post cikNinie:

Anonymous said...

terbaek wany~~~~ btoi2... ana sokong~~~

cikNinie said...

^__^ hehehe..ana pun singgah sini ek..
tapi ana keciks je kn..hehe

Anonymous said...

sbb nampk mcm best je artikel ni~~ ana singgah sat... kekekeke... uiksss~~ sape kater...hadoii~~~~ tidaksss~~~ i pown besar okeh~~~~ kategori rangka beso n selalu di sindir...huh~~ nyampass i tau~~ huahuahauha...okes gak wany buat pasai ni~~ leh gak ushar2 baju...wakakakaka....

dilla gengky umar said...

bagoih2...bersikap positiv...cume meh ak nk gtao...cmni eje wedges....hehe...wages..taram la labuuuuu!!!!

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review