Sunday 20 March 2011

Nasik Kandaq Beratur vs Nasik Kandaq Berenang

Coretan Gediks cikNinie pada Sunday, March 20, 2011
AuCakK!
Aku nak bagitau seantero dunia bahawa Mak Chantek & Abah Kacak aku datang Penang!
Ouh! Gile kau..gembiranya hati apabila wajah-wajah insan yang aku rindu dan cinta ini kelihatan di cafe desasiswa ku..
Rase nak menangis pun ade..tp,kene kawal macho beb...
Jatuh ar air muke aku depan adek & abang aku..
Ok!
Makan luar..
Uwaaaa!! Aku pakai baju bilik je ni..selipar jamban,tudung sarung..
Adesss~ 
.
.
Sebenarnya aku tertido tadi..
Tu yang tak sempat bersiap..
Okeh! berjalan di Penang dgn selipar jamban..
style jugak kan..huhuhu~
.
.
Dipendekkan cerita,Abah Kacak nak sangat pergi ke Nasik Kandaq Beratur..
Pusing-pusing Komtar jugaklah kitorang mencari..
Call member aku,Along,tapi..susah difahami la Longgg!!!
*papepun,thanks la jugak ek Long! wink3~
Takpe-takpe..
Usaha mencari diteruskan..
Abah Kacak nak sangat pergi sebab saje nak tengok keadaan beraturnye tuu..
.
.
Tapi..
Hujan lebat ni..beratur jugak ke??
*terdetik kat hati aku
Ahh~ layan je laa..pergi je laa..
Kedai tu sebelah Masjid Kling..
*Masjid Kling,lawa masjidnye..
.
.
Dijadikan cerita..
TAKDE beratur punnn!!
*mybe sebab hujann..
adesss..tak menarik laaa..
Tengok kat TV macam menarik gile..
.
.
Hujan..
Nasik Kandaq Beratur berubah menjadi NASIK KANDAQ BERENANG!!
.
.
Ok! 
kitorang tak bawak baju renang,
so..terpakse mencari kedai makan lain...
.
.


Abg aku kate Penang tak menarik langsung..
Cehhh! Aku ke yg bersalah kalau Penang tak menarik?? 
.
.
Family aku dah bergerak pulang ke Selangor..
Aku berdoa agar perjalanan mereka dipermudahkan oleh-Nya..
Amin..

Ok!

Sekian!

p/s:: Sebahagian tempat di pusat bandar Penang naik air wlaupun tidak sampai setengah jam hujan lebat..
bayangkan kalau sejam dua hujan tanpa henti..
adakah Penang akan...
Ok!
Aku takut nak bayangkan.. =_="

0 org shomel komen post cikNinie:

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review