Tuesday, 19 April 2011

Hidup Sehari Tak Mencarot Tak Sah?? Hambek ni!

Coretan Gediks cikNinie pada Tuesday, April 19, 2011
Ape kate korang : 
Assalamualaikum..
.
.
Hamboi-hamboi korang..tajuk mencarot,laju je bukak belog aku ye..
adOyaiii..
Takpelah..memang aku nak korang bace pun..taknak bace pun takpelah..
Iyelah..kadang-kadang kita marah orang tu,suka sangat mencarut..
Aku sendiri pun bengang kalau dekat wall Pesbuk penuh dengan carutan ni..
Aduyaiii~!! Kenapelah suke sangat mencarut kat wall ni..Agaks saket mate doh bace carutan yang banyak-banyak ni..Tolong laaa..Kalau betul pun tu dah memang tabiat korang sejak lahir,ce ubah sikit..
Ko mencarut la yang lebih sedikit murni dan comel..orang lain pun takdelah menyampah haram kat kite ni,asyik mencarut memanjang..!!

Dush3!! *lempang bertubi-tubi..
*kalau ko taknak bace,buat ape bukak belog aku??? codooo!!!

(tak..tak..siyes aku tak tujukan utk korang..ni contoh semate-mate..*wink3)
.
.
.
Hah! itu salah satu yang dikatakan antara kata-kata kasar yang menjadi suci sikit..
bunyi pun macam sedap sikit kan..kan..kan.. :p

Ni aku short list kan perkataan-perkataan yang selalu menjadi pujaan ramai untuk mencarut serta memarahi orang..
Aku jugak sediakan perkataan yang lebih suci murni,*padehal tak murni mane pun..kononnya untuk menggantikan perkataan ganas kita ni...

1) Bodoh!!!
Perghhh!! Sentap aku dohh...
Ape kata kalau tukar perkataan itu menjadi,CODO..VODO pun boleh..
hah,kan kurang sikit bunyik kasar tu..
Bunyi macam comel-comel manja je kan?? kan..kan..hehehehe

2) Cisss!!
Alamakk..macam keji sikit bunyi tu kan..
macam menyampah,geram,bengang..kan?
sO,apekate tambah sikit perkataan tu..
Cissskek!! Cissssbread ke..pape pun boleh..ahakss~
Hahhh~ kan sedap sikit bunyi nye tuu..kan??
hehehe..walau geram mcm mane pon,boleh jugaklah menyedapkan hati dengan terbayang makanan..
Cheese Cake..Yummyyy!!! 
^_^

3) What The Hell/F*ck and so on..
Aduhaiii..ce ubah..ce ubah..(ala2 usop wilca)
Aku dengan kawan-kawan aku pun kadang-kadang perangai macam hampeh jugak..
tapi kitorang gune ayat yang comel dan beradab sikit..
ce tukar kepada 'Watdetuttt'...hah..comel kan??
ce sebut..ce sebut..Wat..de..tut.....
Contoh ayat: "Woi Pencuri!! Watdetutt la ko ni..!!!"
hahh..geram dalam sopan..ok kan?? huhuhu
Ade jugak yang menggunakan,"Waterpark!"
hah..ok jugak tu kan..hehehe

4) Celaka
Hah..yang ni perkataan yang cam dasyat kan??
Kadang-kadang aku tergune jugak..kuikuikui~
Susah nak kawal perasaan kadang-kadang..*alasan! =_="
ok-ok..lepas ni jangan sebut perkataan ni..
tukar la kepada,Cilapet!
Hah..aku tak tahu menatang apekah ini..tapi aku terkeluar perkataan ni sebab aku nak kawal diri aku dari tersebut perkataan celaka tu..SO,sampai sekarang aku sebut Cilapet ni..huhuhu

5) Babi/Babi Hutan
Alamak aihh! aku pun sampai sekarang pelik..kenapalah dalam banyak-banyak binatang dalam dunia ni,binatang ni jugak yang paling pemes dalam dunia carutan ni??
Mungkin sebab dia binatang haram kot..mungkinla..mungkinla..
AdOiii..kenapa tak tuka lain? Beruk ke? Tupai ke??
Kalau memang sukar sangat nak berjauhan daripada nama binatang ni,
ape kata korang try sebut P.I.G je..hahahaha..
contoh ayat..*situasi,geram dengan seseorang tapi nak carut kat dier,"hahahaha,slumber je ko kutuk aku ek..P.I.G la ko ni..hahahaha" kutuk sambil gelak-gelak sopan..sentap dohh! hahaha..
Ingat,bukan sebut PIG,tapi eja..P..I..G...
Tapi! peringatan! aku bukan ajar korang bukan-bukan ye..
Ni kalau memang korang suke sangat dengan menatang tu laa..
Kalau korang taknak,jangan sebut la perkataan ni ye..
*aku kadang-kadang tersebut kalau sentap teruk,tapi tampow mulut balek..
so,biasakan menampo mulut jika tercarut ye..huhuhu

6) Shit
woahh! dalam bahasa Melayu,mksudnya TAIK ke?? yeyekk! walaupun aku suka bermain dengan taik hidung aku,*ok! aku menipu! =_="
adoii..janganlah nak berShit sangat kan..Cubelah tukar..
Shittozumi! Shut ke..Shet ke..
"Shittozumi!! Ko fitnah aku der??"
hah..kan nampak murni lagi suci..mesti orang-orang ingat kita ni org Jipun..hehehehe

Cukuplah untuk hari ini punye pengajaran ye..
Aku ingatkan balik semula,aku bukan ajar korang mencarut..tapi aku ajar korang sopan sedikit apabila ingin mencarut! Jangan main hentam carut je kat Pesbuk tuu..Watdetutt laa..
Aku tak segan silu tau kalau nak tegur..
Aku mengaku,aku mencarut jugak kekadang,tapi aku takla tulis status mencarut kat Pesbuk..
Saket mate bace kan? Setuju tak dengan aku?? Sape setuju angkat tangan..
Kalau boleh,kita elakkan 100% mencarot ni..
Tapi kalau perlukan rawatan secara perlahan-lahan,kita carut guna perkataan lembut k..
So,sekurang-kurangnya takdelah mencarut sangat kan..

Kalau nk mencarut lagi,ko tampo diri sendiri kuat-kuat ar! degil ketahak la ko ni!!

Seelok-eloknya,kalau kita marah,banyak-banyakkanlah beristigfar..
Kan lagi elok tu..dapat pahala pun iye..ingat Tuhan.. 
^_^

Bahasa Jiwa Bangsa..
Pesanan ini ditaja Khas oleh Kedai PatMat Tempe hujung kampung Kanchong Darat..

So..
Kalau Aku salah,jangan ikut..
Buang yang keruh,ambil yang jernih..

Ok!

Sekian!

p/s: rasa-rasa banyak lagi kan perkataan carut ni? ape ek? aku pun lupe..huhu

6 org shomel komen post cikNinie:

suaraburok said...

HAHAHA PERKAATANN BABI TUH PATT TUKA JADi BABY! hahaha

cikNinie said...

hahahahahaha!!! tu pon patut jugak la kot...hahahaha..Baby la ko ni..hahahahahaa

ainurramuirnbeathadan said...

ciskek nini tu dah terlampau femes..smpai ke ukm ni ramai yg gne..hoho

vshnu narav said...

wany ciskek la ko neh...shittozumi sguh...haha

cikNinie said...

Ai2:: ahaksss..dah gune ek? wahh..jauh perjalan tu..eekekeke

Vik:: erksS! apekah?? hhehehe..

Cinta said...

OII nini!cam VONGOKS je post ko ni...gelak kaw2 ak bace....SHITake mushroom TOL!!!HAHAHAHHA

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review