Monday 6 June 2011

Biar Statik JANGAN TURUN!

Coretan Gediks cikNinie pada Monday, June 06, 2011
Assalamualaikum..


Agak lame aku tak mengUPdate beloig terchenta ini..
Bukan kerana ku tak sudi,tetapi aku Busy la pulak..

Takpela..entri kali ni cuma aku nak cerita pasal sesuatu..

ALHAMDULILLAH..

Kerana ianya STATIK,dan TAK TURUN!!

Hoit!! bukan berat badan..kalau berat badan,opcos la aku nak berat tu turun..
tapi,macam semakin naik dan naik je..cuti la katekan..huahuahuahuaa..
Biaq pi laa..malas pikir..tapi aku try la kawal makan tu..*try je ye..haha



Ianya merupakan RESULT SEM 2 aku!!! :p


Result aku untuk Semester ini adalah SAME seperti Sem 1 yang lepas..
Naik 0.02 je! huahuahuahua..
Alhamdulillah..aku bersyukur dengan result aku..walaupun STATIK,asalkan TAK TURUN! huhuhu..

Berapa RESULT aku??

ok! Gambar aku TERLEBIH RIANG! huduh la pulak..4 tahun la macam ni..adesss.. =_="

3.+++++


hahahhahaaha!

Macam banyak pulak kan?? 
Takpelah,asalkan 3 pointer..
Apa pun bayangan korang untuk result aku tu,tak kisahlah ye..kalau boleh,bayangkan lah tinggi-tinggi tau..hahahaha..


Tak payah banyak-banyak..sebab kesian orang yang study teruk-teruk..biarlah diorang dapat lebih..
Aku ni pun belajar tak teruk mane..tapi bile malam exam,jadi BERUK jugaklah sebab time tu baru nak study kan..so,sesuai la jugak dengan result tu..redhaaa~ tak dapek dating dengan DEKAN?? takpelahh...DEKAN pun belum NAK dating dengan aku lagi..hahhaa.. ^_^

Ni la..aku nak kongsi sikit cerita sikit..
Dapat result teruk,lagi rendah dari member lain,SEDIH TAHAP CIPAN!
memang lah sedih baii..tapi kita motivasikan diri kita balik..tanya balik kepada diri kita..
Kita dah cukup layakkah untuk mendapat result yang lebih tinggi??
Mungkin usaha kita tak cukup banyak..
Mungkin doa kita tak cukup ikhlas..
Mungkin ibadah kita banyak tertinggal..

Oleh tu,kalau dapat result rendah,jangan kita salahkan orang lain..
Jangan salahkan rumet,housemate..
Jangan salahkan TAKDIR!
Jangan salahkan orang sekeliling kita..

TANYA balik kepada DIRI KITA SENDIRI!

NI bukanlah peringatan untuk korang saje..tapi,Peringatan untuk AKU jugak..

So..RENUNG-RENUNGKAN...AMAL-AMALKAN..

Malaysia Boleh!!!


ok!


Sekian!
^_^


p/s:: entri aku bukan untuk menunjuk-nunjuk..cume untuk MENUNJUK kepada mereka tentang result yang tak berapa nak ok dan paham-paham sendiri la ape yang aku nak sampaikan.. 

0 org shomel komen post cikNinie:

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review