Sunday, 17 July 2011

Ditinggalkan Kekasih,PotongLAH Rambut!

Coretan Gediks cikNinie pada Sunday, July 17, 2011
Ape kate korang : 
Assalamualaikum..

hye korang..hari ni banyak entri yang aku nak buat..huhu..
Tapi pendek-pendek je..Namun! pendek-pendek pun bermanfaat tau..huhu

Jika korang ditinggalkan kekasih ataupun baru lepas clash,Potong je rambut korang tu.. mesti sedih kan sebab berpisah dengan orang yang pernah memberikan kebahagiaan dan keceriaan dalam hidup kita.. menurut kepercayaan di negara Jepun,memotong rambut umpama menjadi orang baru. Segala kenangan bersama pasangan lama akan 'pergi' bersama helaian rambut yang dipotong. Bunyinya remeh kan tapi ia berkesan. 
Percayalah.korang akan menjadi orang yang baru! 



Ok..aku tak suruhlah korang botakkan kepala..mungkin ni kepercayaan di negara Jepun tapi aku rase kita pun boleh buat je macam ni selagi tidak melanggar syariat agama kita..

Ini semua berkaitan dengan psikology dan diri kita jugak..Aku rasa cara ini akan meningkatkan keyakinan diri kita untuk tidak lagi bersedih dan dapat meneruskan kehidupan kita dengan lebih lancar dan bahagia..

Ok! Sekian! ^_^

0 org shomel komen post cikNinie:

Post a Comment

 

Pondok cikNinie Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review